Este de-a dreptul incredibilă clipa în care un manager începe să se plângă de faptul că cei mai buni angajați ai săi și-au prezentat demisiile. Într-adevăr, puține lucruri te vor duce la pierdere la fel de tare precum pierderea celor mai valoroși oameni.

Există o tendință generală a managerilor de a-i învinui pe toți cei din jurul lor atunci când dau greș, ignorând următorul adevăr: angajații nu-și părăsesc locurile de muncă, își părăsesc managerii.

Acest lucru poate fi evitat cu ușurință. În cazul în care vei întâmpina vreodată astfel de probleme trebuie să ști că ai nevoie de o nouă perspectivă și de mai mult efort în ceea ce ține de activitățile manageriale.

Pe lângă acești doi factori, mai trebuie să ai în vedere și cele 9 greșeli din cauza cărora poți pierde angajați.

 

  1. Extenuarea angajaților

Nu există nimic mai supărător decât extenuarea. Știu că este foarte tentant să-ți pui angajații să muncească la randament maxim. Totuși, ține cont de faptul că aceștia nu-ți pot oferi un randament maxim ori de câte ori ai nevoie.

Suprasolicitarea angajaților are efecte teribile – îi va face să se simtă pedepsiți. Noile  cercetări făcute la Stanford arată că productivitatea unui angajat scade drastic în cazul în care acesta lucrează peste 50 de ore pe săptămână.

Îți recomandăm ca în cazurile speciale, acelea în care ești nevoit  să îți suprasoliciți angajații, să le oferi un statut mai ridicat (sau să îi plătești în plus), apreciindu-le munca. Cei mai talentați angajați ai tăi se vor încumeta să lucreze mai mult, fără a mai fi tu nevoit să îi suprasoliciți. Nu uita să le pui la dispoziție un ambient de muncă plăcut.

Măririle, promovările și premiile sunt indispensabile atunci când vine vorba despre creșterea volumului de muncă. Orice angajat va demisiona în cazul în care  mărești volumul de muncă fără a le oferi unul dintre elementele menționate mai sus.

 

  1. Ingratitudinea

Vei fi nevoit, ca și manager, să-ți cunoști toți subalternii. Comunică cu aceștia. Află ce pasiuni au. Cunoaște-i cât de bine poți. De ce? Pentru a ști cum să-i recompensezi atunci când va fi cazul. Unii preferă o mărire, alții preferă recunoștiință în fața unui public.

Nimeni nu-și dorește un șef/manager ce nu știe (sau nu vrea) să-i aprecieze meritele. Fii diferit!  Învață să-i apreciezi pe cei din jurul tău și nu uita că aprecierea poate avea diferite forme.

 

  1. Lipsa interesului față de angajați

Peste jumătate dintre persoanele ce-și părăsesc locurile de muncă o fac din cauza relației cu “șeful”.  Marile companii reușesc să-și păstreze toți angajații deoarece acestea au numai manageri ce știu să îmbine profesionalismul cu umanitatea. Acest tip de manageri vor sărbători întotdeauna reușitele subalternilor lor, empatizând cu aceștia “la bine și la rău”.

Este de-a dreptul imposibil să lucrezi pentru cineva care nu se implică personal în munca ta și căruia nu-i pasă de ceea ce faci.

 

  1. Nerespectarea promisiunilor

Există doar două scenarii posibile ce vin în continuarea cazului în care promiți ceva față de cineva, acestea fiind:

  • faci acea persoană fericită;
  • sau o dezamăgești enorm;

Vei crește foarte mult în ochii angajatului tăi atunci când respecți un angajament. De ce? Deoarece te dovedești a fi un om de onoare ce se ține cuvântul său.

Vei pierde respectul tuturor încă din clipa în care nu îți vei onora promisiunile. La urma urmei, dacă un lider nu-și onorează promisiunile, de ce ar face-o subalternii săi?

 

  1. Angajarea și promovarea personalului necorespunzător

Angajații buni, ce sunt dispuși să muncească din greu, vor trăi întotdeauna cu dorința de a lucra numai cu angajatori profesioniști. Motivația subalternilor va fi la pământ dacă managerii nu sunt dispuși să muncească “cot la cot” alături de ei.

În plus, promovarea personalului necorespunzător poate duce compania direct în faliment. Cum așa? Ei bine, gândește-te ce se va întâmpla atunci când îți vei promova un angajat mediocru în defavoarea unui angajat exemplar. Ai ajuns la o concluzie? Dacă nu, îți spun eu: angajatul exemplar își va pierde tot interesul față de locul de muncă pe care îl are, dorindu-și astfel să demisioneze.

 

  1. Interzicerea angajaților de a-și urmări pasiunile

Angajații tăi talentați au numeroase pasiuni. Furnizează-le oportunitatea de a-și urmări acele pasiuni cu scopul de a le spori productivitatea și satisfacția față de locul de muncă. Mulți manageri nu realizează acest lucru și își obligă angajații să lucreze în spații restrânse și neaerisite.

Studiile arată că oamenii ce au posibilitatea de a-și urmări pasiunile, chiar și atunci când sunt la muncă, vor da un randament mult mai mare. De ce? Datorită euforiei și satisfacției psihice.

 

  1. Eșecul din dezvoltarea abilitățile angajaților

Atunci când managerii sunt întrebați despre deficitul de atenție al angajaților lor, aceștia invocă diferite scuze, precum: “încrederea de sine”, ”autonomia” și “tăria de caracter”. Baliverne!

Un manager bun va reuși să conducă și să administreze, indiferent de cât de talentați sunt angajații acestuia. De regulă, un manager bun știe să acorde atenție și să asculte.

Este datoria ta! Stimulează-ți angajații și descoperă domeniile în care i-ai putea ajuta. Oferă-le posibilitatea de a-și îmbunătăți aptitudinile.
Iar în ultimul rând: nu-ți lăsa angajații să se plictisească!

 

  1. Lipsa stimulilor față de creativitate

Cei mai talentați angajați vor căuta întotdeauna diferite metode prin care să-și îmbunătățească toate activitățile. Dacă nu le oferi posibilitatea de a face modificări din pricina faptului că tu ești “șeful”…ei bine, aceștia își vor detesta locul de muncă.

Nu-ți constrânge angajații și nu-i fă să se simtă închiși!

 

  1. Lipsa unei provocări intelectuale/psihice

Marii lideri își vor provoca angajații și îi vor stimula psihic. În loc să le stabilești diferite obiective banale, stabilește-le obiective mărețe ce să-i scoată din zona de confort. Un manager bun va face tot posibilul pentru a-și ajuta oamenii să reușească. Nu-ți pune oamenii de bază să facă munci banale. Se vor plictisi și își vor pierde rapid interesul.

 

În concluzie

Dacă îți dorești să ai parte de cei mai buni oameni pe o perioadtă cât mai îndelungată de timp, va trebui să te gândești bine la modul în care te vei comporta față de ei.

Fii un exemplu demn de urmat!

Fă-i să-și dorească să lucreze pentru tine.

 

Ți-au plăcut informațiile ce ți le-am pus la dispoziție? Fă acest articol cunoscut!

Like&Share

 

 

Sursa: huffingtonpost

Share.

About Author

Leave A Reply

Animated Social Media Icons Powered by Acurax Wordpress Development Company
Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On LinkedinVisit Us On Google Plus