Există doar două moduri posibile prin care afacerea ta poate deveni productivă.

În cele din urmă, o companie de tip start-up este considerată a fi o afacere. Totuși, este o companie.  Toate companiile sunt nevoite să obțină un oarecare profit, mai devreme sau mai târziu. Sunt și companii ce există doar pentru a investi bani ca apoi să se folosească de acei bani pentru a obține, din nou, o altă ivestiție – știți unde vor ajunge? Nicăieri, deoarece aceasta nu este o strategie bună.

Nici nu-mi amintesc de câte ori am discutat cu anumiți fondatori “start-up” ce au făcut o aplicație sau un site, ca apoi să urmeze să-și crească semnificativ numărul de clienți/utilizatori. Știți în ce situație se află acum? Sunt în căutarea unui model de afaceri. Reacția mea în urma acestei afirmații va fi mereu aceeași: “Găsirea unui model de afaceri nu reprezintă o problemă reală. Problema constă în faptul că nu asta ar trebui să căutați”.

 

Acesta este adevărul. Știți de ce? Pentru că există doar două moduri prin care vă puteți mobiliza afacerea și să obțineți profit.

  1. Puteți vinde un produs (hardware, software, tricouri cu imprimeuri sau orice altceva)
  2. Puteți vinde un serviciu (asamblări hardware, instalări software, confecționarea tricourilor cu imprimeuri)

 

Orice companie din lume are un model ce se bazează pe două fluxuri, de la Apple până la companii hibride precum Hubspot, ce combină consultanța cu software-ul de marketing.

 

Acestea sunt opțiunile tale. Fără a conta ce tip de companie start-up îți dorești să înființezi, vei avea doar două modele de afaceri – varianta A și varianta B. Nu există nici o modalitate magică de a face bani ce să zguduie întreaga industie.

Banii au avut dintotdeauna același scop. Chiar și cele mai vechi monede au fost oferite în schimbul unor produse alimentare sau a unor servicii . Totul se rezumă la valoare – toate valorile ce pot fi găsite în comerț se află și în bunuri sau servicii.

Desigur, acest lucru pare clar și evident. Dar este ușor să uiți toate acestea atunci când te concentrezi mai mult asupra modalităților prin care îți poți crește numărul de clienți – în loc să te gândești la modalitățile prin care îți poți suplimenta veniturile.

 

Nu spun acum că veniturile ar trebui să reprezinte cea mai mare grijă a unei companii start-up. Nici pe departe.  De fapt, am încercat să sublieniez că nu are rost să pui bazele unei companii decât după ce ți-ai stabilit o bună modalitate de a face bani. Atunci când plănuiești să înființezi o companie start-up, va trebui să te concentrezi asupra celor două moduri prin intermediul cărora vei avea parte de profit.

Așadar, ce vei alege? Varianta A? B?

 

Dacă tot ceea ce faci constă în atragerea clienților/utilizatorilor, fără a-ți face deloc griji cu privire la metoda prin care vei face bani – ei bine, nu deții nici o afacere. Ai doar un hobby foarte interesant.

 

Sursa: Medium

Cum ți s-a părut acest articol?
Fă-ți pagina socială remarcată și distribuie acest articol!

Like&Share

Share.

About Author

Leave A Reply

Social Media Icons Powered by Acurax Wordpress Development Company
Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On LinkedinVisit Us On Google Plus